Bemutatták a helyi közlekedés fejlesztésének terveit

A helyi közlekedés nagy változásokon ment keresztül a közelmúltban, ami inkább negatív irányba terelte a közösségi közlekedést. Lakossági fórumon hozták nyilvánosságra azt a tanulmányt, ami az intermodális csomópont megvalósíthatósát szolgálja. 

A felmérések eredményeit Dulicz László és Bősze Sándor mutatta be. Dulicz László elmondta, hogy az intermodalitás arra utal, hogy közvetlen átszállást biztosítsanak a közlekedés során, ám Veszprém ezen csomópontjai még fejlesztésre szorulnak. Ilyen többek között a belvárosi buszpályaudvar, aminek csak az elhelyezkedése jó, minden más szempontnál alul marad. Emellett a városi közlekedés is sok gyengével rendelkezik, mint például az elöregedett járművek.

 

látványterv

Az autóbuszpályaudvar terve a vasútállomásnál 

 

Pontos menetrend nem készült, de várhatóan csúcsidőben 10-15 percenként, azonkívül 30 percenként indulnának járatok. Fejlesztenék az utastájékoztató rendszert, minden, ami papíralapú, az digitális lenne, így a jegyváltás is. A jelenlegi buszpályaudvar helyett Bagolyvár átszállópontot alakítanának ki, illetve a pályaudvar is intermodális lenne. A vasútállomás mellett egy 700 m2 alapterületű központi épületet alakítanának ki, ahol a pénztár, utasellátás, információ, váróterem helyezkedik majd el. Több körforgalmat is kialakítanának, sőt a vasútállomás épületébe rendőrörsöt és vendéglátóhelyet is telepítenének.

 

/T.D.